Crysis Wiki
Advertisement
"Takiej wojny nie wygrywają zwyczajni ludzie! To jest przyszłość - śmierć jest teraz pewną niedogodnością, niczym więcej. Wszyscy jesteśmy już trupami!"
—Hargreave kłócący się z Prorokiem

Jacob Hargreave jest założycielem CryNet Systems i twórcą Nanokombinezonu. Jest jednym z głównym antagonistów w Crysis 2.

Przeszłość[]

Urodził się w 1896 roku w Ohio w rodzinie należącej do klasy średniej. Hargreave cieszył się ze stosunkowo łagodnego wczesnego życia, później zniszczonego przez bankructwo jego ojca. Jego silna dusza przedsiębiorcy pozwoliła mu wspierać swoją rodzinę i ostatecznie uczyniła go jednym z najbogatszych, najpotężniejszych ludzi na świecie. Doświadczenie nauczyło go, że sukces polega na wykorzystywaniu okazji na przyszłość, póki inni ich nie dostrzegą. Jego głęboka nieufność wobec rządu i rządowej siły, powszechna u wielu zawdzięczającym wszystko samym sobie Amerykanom w tym czasie, została tylko wzmocniona przez jego ekstremalną długowieczność.

W 1919, Hargreave wyruszył na prywatną ekspedycję, aby zbadać miejsce Katastrofy tunguskiej z 1908 roku wraz z jego znajomymi Karlem Raschem oraz Walterem Gouldem. Wydarzenia, które miały tam miejsce doprowadziły do odkrycia Cepidów i wyniku nieznanych okoliczności wszyscy oprócz Hargreave'a, Rascha i Goulda ponieśli śmierć. Hargreave'owi udało się przenieść towarzyszów przez syberyjskie pustkowia demonstrując superludzką siłę i wytrzymałość przed tym jak został uratowany przez członków brytyjskich sił ekspedycyjnych operujących z Władywostoku. Hargreave wszedł też w posiadanie kosmicznej technologii i wiedzy o zagrożeniu jakie stanowią Cepidzi dla ludzkiej cywilizacji.

Hargreave jest jedynym ocalałym z roku 2023 z powodu jego działań w Tungusce gdzie ukradł on i wykonał inżynierię wsteczną zaawansowanej technologii Cepidów i wspólnie z Karlem Raschem powołali Centrum Badań Biomedycznych Hargreave-Rasch. Później (najprawdopodobniej po II Wojnie Światowej) założył CryNet jako filię Hargreave-Rasch. Udało mu się przedłużyć swoje życie dzięki wykorzystaniu skradzionej technologii Cepidów i przebywaniu w specjalnej komorze inercyjnej, jako że jest on zbyt stary, aby się poruszać. Pomimo unieruchomienia i stanu wegetatywnego, Hargreave jest w stanie komunikować się z innymi za pomocą zastępczego ekranu, który wyświetla jego młodszą wersję siedzącą w fotelu.

Projekt Nanokombinezon[]

Crysis 2[]

Osobowość[]

Cytaty[]

"Chyba jeszcze się nie znamy. Jack Hargreave, do usług."
—Hargreave przedstawia się Alcatrazowi

Ciekawostki[]

  • Hargreave trzyma 3 głowy Cepidów zwiadowców w swoim biurze w Pryzmacie.
  • Kiedy mówi za pomocą transmisji, wygląda starzej niż wtedy, gdy mówi do Alcatraza za pomocą ekranu zastępczego.
  • Głosu użyczył mu Alister Cameron.
  • Wykazuje pewne podobieństwa do Mr. House'a z Fallout: New Vegas. Obaj wykorzystali technologię do przedłużenia swojego życia, nigdy nie mówią osobiście do gracza, raczej używają wyświetlaczy, ich ciała są przechowywane w podobnych "komorach" i obaj są całkiem inteligentni. Mają też wielki plan, aby uratować planetę przed apokalipsą.

Galeria[]

Advertisement