Crysis Wiki
Advertisement
"Kiedy zaproponowali mi ten nanokombinezon, poświęciłem Laurence'a Barnesa, człowieka, którym byłem, żeby stać się maszyną bojową - Prorokiem. Ciało i krew ograniczały moje możliwości. Też je wymieniłem, jak części zamienne. Zwycięstwo kosztuje. Za każdym razem płacisz coraz więcej. Przewidziałem to, co się wydarzy. Ale już nie miałem siły, by to powstrzymać. Kiedy najpotężniejsza machina bojowa zawiedzie, co wtedy? Co ja zrobię?"
—Narracja Proroka w filmie początkowym Crysis 3

Major Laurence "Prorok" Barnes jest przywódcą Drużyny Raptor podczas wydarzeń Crysis na Wyspach Lingshan i znaczącą postacią, zarówno w Crysis, jak i w Crysis 2. Kopia jego osobowości i wspomnień powraca jako protagonista w Crysis 3 wewnątrz Nanokombinezonu 2.0.

Przeszłość[]

Zaprawiony w boju weteran Operacji Pustynna Burza oraz Operacji Enduring Freedom podczas Wojny z Terroryzmem, spędził lata na szkoleniu przed dołączeniem do Armii Stanów Zjednoczonych. W pewnym momencie, wziął udział we wspieranym przez CIA nalocie antynarkotykowym, w którym zabito cywilów. Rozwścieczony śmiercią niewinnych, pobił swoich przełożonych na krwawą miazgę. Kiedy dostał reprymendę od swoich dowódców, ich też zaatakował. Dowiedziawszy się, że ma zostać umiejscowiony w więzieniu federalnym w Leavenworth uznał, że powinien "naprawdę na to zasłużyć" i postanowił pobić wszystkich w pomieszczeniu. Będąc w więzieniu o zaostrzonym rygorze, otrzymał pewne dokumenty przysłane przez Jacoba Hargreave'a. Barnes został wypuszczony na wolność, lecz w zamian musiał wyświadczyć przysługę Hargreave'owi; miał zostać pierwszym żołnierzem, który wypróbuje na sobie Nanokombinezon 1.0. Podczas projektu poznał Nathana Goulda.

Później na Wyspach Lingshan, po tym kiedy tymczasowo przyznano mu status MIA (zaginiony w akcji), Nomad, będąc zastępcą dowódcy, tymczasowo przejął rolę Proroka jako dowódcy oddziału. Jednakże, z powodu rangi Nomada, Strickland przejął kontrolę nad misją.

Crysis[]

Prorok dowodzi Drużynie Raptor przez ich pierwsze kilka celów, pierwszym mającym na celu znalezienie Azteca, który został rozdzielony z resztą oddziału, tylko po to, aby dowiedzieć się od Jestera i Nomada, że Aztec został rozszarpany na strzępy (wraz z północnokoreańskim patrolem) przez nieznanego wroga; następnie zdalnie spalił jego kombinezon i rozkazał im dwóm, aby nie przerywali misji.

Później przegrupował się z Nomadem, Psycho i Jesterem, którzy dokonali zdumiewającego odkrycia: kompletnie zamarznięty statek w centrum tropikalnej wyspy.

Sprzeczka z Psycho

Po tym zdarzeniu jego działania zaczyna kwestionować również Nomad. Ten jednak przywołuje go do porządku. Potem opowiedział mu że naprawdę nie wie co tu się dzieje i że został wysłany tu z misją uratowania grupy naukowców. Po tej rozmowie zostaje uprowadzony przez obcego i porwany w głąb dżungli tak samo jak Jester. Po tym zdarzeniu Nomad zaznacza go jako MIA a nie KIA, ponieważ ma nadzieję że ten jeszcze żyje. Po tym zdarzeniu dowództwo nad misją przejmuje Major Strickland.

Prorok cudownie pojawia się pod koniec gry, gdy Nomad zostaje zaatakowany przez oddział obcych w ich statku kosmicznym. Ratuje mu życie, jednak jego zachowanie wydaje się być dziwne. Prorok zwiedził cały kompleks obcych i wydaje się wiedzieć o nich o wiele więcej niż inni.

Okazuje się że jego systemy cieplne są uszkodzone. Nomad eskortuje Proroka z zamrożonych terenów wraz z VTOL'em bezpieczeństwa. Po powrocie na USS Constitution pomiędzy nim a Psychem dochodzi do kolejnej wymiany argumentów. Prorok twierdzi że wie jak powstrzymać obcych. Kradnie VTOL i w pojedynkę leci na wyspę z zamiarem powstrzymania inwazji.

Po tym zdarzeniu został oficjalnie uznany za zmarłego, ponieważ z dżungli do ataku ruszyły jednostki obcych, które zostały zniszczone wraz z samym lotniskowcem w wyniku ataku nuklearnego.Jednak gdy Nomad pokonał statek obcych i wsiadł do Vtolu usłyszał raport Psychola mówiący że Prorok żyje i ma się świetnie

Crysis Warhead[]

Prorok pojawia się w Crysis Warhead właściwie tylko trzy razy. Pierwszy raz to transmisja radiowa słyszana przez Psycho w zamrożonej wiosce. Prorok zagrożony jest hipotermią, ponieważ jego kombinezon został uszkodzony. Psycho postanawia mu pomóc, jednak od dowódcy dowiaduje się że ten został odnaleziony żywy.

Crysis 2[]

Jakiś czas po "incydencie z Lingshan" Prorok został awansowany na Dowódcę. Wtedy to ujawnił że działał na zlecenie szefa CryNet Systems, Jacoba Hargreve'a. Ten nakazał Prorokowi zbadać Lingshan i zdobyć informację o obcych. Po spotkaniu z Hargreave'm rozgniewał się, ponieważ Hargreave posiadalł już ogromną wiedzę na temat Cepidów i nic z tym nie zrobił. Jego przełożony użył go oraz innych ludzi do badań nad nanokombinezonem. Hargreave nazwał to "koniecznym poświęceniem". Prorok wykradł kombinezon, narażając się firmie. W latach 2020-2023 przemierzał Ziemię szukając śladów obecności obcych. Gdy dowiedział się, że ich ogromna liczba znajduje się pod Nowym Jorkiem, udał się tam aby ostrzec jego mieszkańców. Jednak przybył za późno. Inwazja już się rozpoczęła.

W walce z Cepidami, Prorok sprzymierzył się z doktorem Nathanem Gouldem. Walczył równocześnie z oddziałami C.E.L.L. oraz obcymi, aż w końcu zostałzainfekowany "wirusem Manhattańskim". 23 sierpnia uratował umierającego Alcatraza i przywdział go w swój kombinezon nie zakładając mu ochronnego uniformu, ponieważ był w stanie krytycznym i tylko symbioza z kombinezonem mogła go uratować. Następnie popełnił samobójstwo zostawiając mu wideo-wiadomości.

Po drodze Alcatraz był świadkiem wielu wspomnień Proroka. Mógł je obejrzeć za sprawą kombinezonu. Po zniszczeniu bazy kosmitów nad Central Parkiem, Alcatraz spotyka Proroka "wewnątrz kombinezonu". W jakiś sposób nanokombinezon zachował jego profil świadomości. Wyjaśnił mu parę rzeczy o Cepidach i pokazał ich wszystkie bazy na Ziemii. Po przebudzeniu Alcatraz otrzymał wiadomość głosową od Karla Rascha, jednego z założycieli CryNet Systems. Gdy ten zapytał o to jak się nazywa, ten odpowiedział: Mówią na mnie Prorok." głosem Proroka.

Crysis 3[]

Na początku gry jeszcze w prologu słyszymy opowieść Proroka z całej serii. Gra rozpoczyna się gdy Psychol uwalnia Proroka z uwięzi na pacjentów w nanokombinezonach do "oskórowania". Kiedy weszli do kopuły pokonując oddziały CELL i wychodząc z doków Psycho pokazuje mu co stało się przez ten czas kiedy "spał". Nowy Jork był osłonięty teraz kopułą, a wewnątrz dużo rzeczy działo się bez ingerencji człowieka, np. wysoko zarośnięte trawy w których atakują nas Cepidy. Kiedy przedarliśmy się przez zarośla i uciekliśmy nielicznym żołnierzom korporacji znajdujemy się w bazie rebeliantów. Tam poznajemy Karla Rascha i Claire w której Psycho zakochał się. Następnie wykonujemy kilka misji związanymi z osłabieniem C.E.L.L na przykład niszczymy ogromną tame pogarszając sytuacje naszych wrogów. Po kilku misjach niestety Cepidzi znów powracają, a co gorsza dowiadujemy się już na samym początku o najtrudniejszym wrogu czyli Cepidzie Alfa. Podczas jednej z misji Cepid Alfa wyłania się spod ziemi. Wtedy to Karl Rasch każe nam uciekać a sam ginie, nie można powiedzieć że był bohaterem gdyż on tylko "podziwiał" naszego głównego wroga który rzecz jasna musiał go zabić. Wtedy wszyscy uciekają VTOL'em , który został nieco zniszczony a Claire no cóż umiera. Wtedy zaczyna się kłótnia w której Prorok bardzo agresywnie reagując przekonuje Psycha aby zakończyć to. Wtedy zaczynamy ostateczną walke z początku jesteśmy na powierzchni i walczymy z Pulsarami oraz większa częścią Cepidów niszcząc "przeciwlotnictwo" Cepidów dzięku czemu Psycho nam pomoże. Kiedy to sie uda schodzimy do podziemi i tam odkrywamy olbrzymią jaskinie Cepidów. Nie obejdzie się bez walki więc Laurence Barnes pobiera energie z rdzeni co daje mu nieskończoną energie. Kiedy pokonamy pewną część Cepidów przychodzi ten moment, TAK. Rozpoczyna sie za prosta bitwa z Cepidem Alfa który przy wybuchu wywala nas daleeeeko w kosmos. Wtedy można dostrzec wielki kosmiczny statek. Kiedy Prorok sie ocuci leci do Archanioła (satelity która miała zniszczyć wczesniej Nowy Jork przy protokole Czerwona Supernowa) którym rozwalamy calusieńki statek i prawdopodobnie portal. Po tym już w Epilogu pojawiamy sie ponownie na LIngshan gdzie Laurence wyrzuca nieśmiertelniki swoich żołnierzy do wody, ale potem kiedy mówi  "Mówili na mnie Prorok" znika czyli można zaryzykować stwierdzeniem , że kombinezon przybrał kształt swojego pierwotnego właściciela.

In-game Character Information[]

Cytaty[]

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • W usuniętym poziomie treningowym w Crysis, Prorok musi towarzyszyć Nomadowi i pomóc mu w walce w pozorowanej wiosce (obszarze treningowym).
  • W jednym ze wspomnień, które są do odblokowania w Crysis 2, okazało się, że Prorok, tak jak Nomad, odwiedził obiekt kosmitów na Lingshan, gdzie poznał lokalizacje Cepidów dzięki mapie podobnej do tej, która pojawiła się w filmie końcowym
  • W Crysis: Legion ujawniono, że po incydencie na Lingshan, Prorok zdezerterował z Delta Force i zerwał wszelkie powiązania z Hargreave'm, jedynie kontaktując się okazjonalnie z Nathanem Guldem, jego byłym przewodnikiem. Ujawniono też, że mógł on odwiedzić kilka innych obiektów kosmitów pomiędzy wydarzeniami dwóch gier i krótko przed Crysis 2 skontaktował się z Gouldem, chcąc dostarczyć do niego coś bardzo ważnego
Advertisement